Sharing knowledge about Computer system and Networking course.

Post Top Ad

Pages

Saturday 4 February 2017

Macam mana boleh masuk kv ni?

Hello guys Assalamualaikum.Macam aku cakap dekat post sebelum ni,aku nak cerita macam mana aku boleh masuk kv ni kan?πŸ˜ƒ

Actually aku masuk atas dasar paksaan parent aku😑Aku bukan minat bidang perkomputeran ni and aku lebih kepada science since aku punya kelas untuk form 4 pun Pure Science hehe.Tapi ayah aku ni memang orang IT so dia nak aku jadi macam dia lah.

Waktu cuti panjang 2014 tu kot rasanya ayah aku apply dalam diam.Tahu-tahu je dapat pergi sesi interview huhuh.Tapi Alhamdulillah sesi interview tu berjalan lancar fitness test pun boleh la jugak.
*Ni antara soalan interview nak snap betul tak boleh sebab phone diharamkan hehe*

So aku lupa bila , tahu-tahu surat sampai kata aku dapat masuk kv tersebut beserta asrama(tahun 2015 dulu kv aku ada asrama lelaki tapi hujung tahun 2015 asrama lelaki tutup).And lupa nak cakap course yang ayah aku pilihkan ialah "Sistem Komputer dan Rangkaian".Aku pun jadi mat redho je la kan masuk kv tu dengan tak tahu apa melainkan main game jeπŸ˜₯.

But now Alhamdulillah,aku dah masuk tahun 3 dekat sini (kalau kv orang sebut 1 Diploma) and aku tinggal lagi setahun lebih je sebelum dapat pegang sijil Diploma Vokasional Malaysia.Minat tu lama-lama datang dengan sendiri bak kata orang bersangka baik dengan semua yang terjadi atau kita sebut husnudzonπŸ˜„.
*yaa ni gambar awal tahu 2017 ni hehe saja conteng muka*

Walaupun minat tak mendalam,tapi apa salahnya kita teruskan?Lama-lama jadi minat jugak.Praktikal pun dah jadi kacang je mostly takde masalah.Assignment je lambat siapkan tapi takdelah lama sangat delay mungkin 2-3 hari paling lama and aku jarang delay/tangguhkan buat assignment.😰

So gais kebanyakan benda yang aku share nanti pun hasil dari assignment dan pembelajaran aku di kv.Sambil menimba ilmu sambil berkongsi kan?Bukan rugi apa-apa pun.By the way,kalau ada apa apa cadangan/idea tu silalah kemukakan and tolong bantu aku dalam blogging ni sebab aku tak mahir lagi dalam bidang penulisan.πŸ‘

Oklah tangan dan penat menaip and for the next entry it shall be computer topics!πŸ‘‹ Chiiaww!

No comments:

Post a Comment